środa, 8 lutego 2017

PECHOWA TRZYNASTKA (Edycja IX), czyli 13 filmów wbijających w fotel


Witam Was w kolejnym zestawieniu Pechowej Trzynastki. Dziś bierzemy na tapet moje ulubione filmy, które chciałabym Wam serdecznie polecić. Oczywiście kolejność nie ma znaczenia. Filmy wybierałam według prostego kryterium - są to te obrazy, które najbardziej zachwyciły mnie realizacją, nie zawsze fabułą.

Pozdrawiam i zapraszam do lektury!:)

~*~

1. Amelia (Le fabuleux destin d'Amelie Poulain - 2001)






Bardzo uroczy i motywujący film. Niezwykle podoba mi się w nim świetna muzyka, zdjęcia oraz gra aktorska. Kocham francuskie kino i ta pozycja to must see tego gatunku.










Trailer:


2. Incepcja (Inception - 2010)






Chyba każdy już słyszał o tym filmie. Mnie niezwykle urzekła w nim muzyka i ten charakterystyczny utwór muzyczny (Time) oraz oczywiście aktorstwo, które stoi na najwyższym poziomie. Polecam każdemu!









Trailer:


3. Pianista (The Pianist - 2002)




Czytałam autobiograficzną książkę Władysława Szpilmana i musiałam obejrzeć film. Roman Polański jest wizjonerem - to co stworzył w ramach tej opowieści jest niesamowite i poruszające. Muszę przyznać, że na samym końcu się wzruszyłam, choć mało jest filmów, które doprowadzają mnie do łez.










Trailer:


4. Szeregowiec Ryan (Saving Private Ryan - 1998)





Ten film też zna każdy - klasyka kina wojennego. Niezwykle poruszyły mnie sceny z desantu w Normandii. Świetnie nakręcona scena batalistyczna. Historia również jest niezwykle przejmująca. Uwielbiam ten film.










Trailer:


5. Gladiator (Gladiator - 2000)





To również niezwykle znany obraz. Kinematograficznie jest to perełka. Mnie najbardziej zachwyciła oczywiście muzyka oraz aktorstwo. Co tu dużo więcej mówić - uwielbiam i polecam!










Trailer:


6. Bogowie (2014)






Polski film w zestawieniu - tego pewnie byście się nie spodziewali. "Bogowie" to niesamowity obraz o największym polskim kardiologu. Z niezwykłymi emocjami oglądałam fenomenalną, życiową rolę Tomasza Kota.









Trailer:


7. Przerwana Lekcja Muzyki (Girl, Interrupted - 1999)





Film oparty na prawdziwych wydarzeniach. Doskonałe aktorstwo Winony Ryder oraz Angeliny Jolie. Jest to film, który otworzył mi w pewnym okresie życia oczy na wiele spraw. Myślę, że gdybym go nie obejrzała, moja egzystencja potoczyłaby się zupełnie inaczej. Polecam!









Trailer:


8. Wołyń (2016)






Ten film pojawił się już na moim blogu. Odsyłam do recenzji z serii "Książkoholiczka w kinie". Powiem tylko tyle - nadal jestem poruszona tym, jak Smarzowski wszystko pokazał.










Trailer:


9. Pan od muzyki (Les Choristes - 2004)






Jak już wspominałam, uwielbiam francuskie kino, dlatego ten film musiał się tutaj pojawić. Trudno o nim cokolwiek powiedzieć bez spoilerów, więc tylko Was zachęcam do obejrzenia. Bardzo interesujący obraz.









Trailer:


10. Lśnienie (The Shining - 1980)




Ten film już dla Was recenzowałam przy mojej opinii o pierwowzorze literackim. Nie będę się zatem rozwodzić - Kubrick stworzył klasykę grozy, film ponadczasowy. Nie jest on dokładną ekranizacją powieści, ale zachwyca. Szczególnie charakterystyczne zdjęcia oraz niesamowite aktorstwo Jacka Nicholsona.









Trailer:


11. Jak zostać królem (The King's Speech - 2010)




Niezwykły film, prezentujący prawdziwą historię króla Jerzego VI. Świetne aktorstwo i niesamowite zdjęcia, sprawiły, że pokochałam ten obraz od pierwszego obejrzenia. Dla ludzi pasjonujących się historią i lubiących doskonałą grę aktorską, tylko błagam - oglądajcie z napisami, to co aktorzy robią z głosem jest niebywałe.









Trailer:


12. Helikopter w ogniu (Black Hawk Dawn - 2001)





Niesamowity film, pokazujący, jak żaden inny piekło współczesnych wojen. Twórcy zrobili kawał poruszającego widowiska. Nade wszystko kocham w tym obrazie muzykę, która jest dokładnym odzwierciedleniem tego, co dzieje się na ekranie. Nie polecam dla ludzi o dużej wrażliwości - potok łez gwarantowany.








Trailer:


13. Przeminęło z wiatrem (Gone with the wind - 1939)





Wiecie, jak bardzo kocham tę historię. Scarlett O'Hara zawsze będzie miała dla mnie twarz Vivien Leigh, a Rhett Butler Clarka Gable'a. To wspaniały, długi film i bardzo dobra ekranizacja. Uwielbiam w nim wszystko - od muzyki po kostiumy.









Trailer:




BONUS

Tutaj wymienię filmy, którym niewiele zabrakło, by znaleźć się w trzysnastce:

Harry Potter - cała seria
 Wywiad z wampirem (1994)
 Ciekawy przypadek Benjamina Buttona (2008)
Wilk z Wall Street (2013)
Joe Black (1998)
 Gwiezdne Wojny - stara trylogia i nowa trylogia
 300 (2006)
 Fortepian (1993)
 Niebezpieczne związki (1988)
 Ostatni Mohikanin (1992)
 Zniewolony. 12 Years a Slave (2013)


Czekam na Wasze ulubione filmy w komentarzach:)  

7 komentarzy:

  1. Ciekawe zestawienie, pod częścią nawet się podpiszę :) Za genialną realizację (patrz: ujęcia, ruchy kamery, muzyka/dźwięk) dodałabym: "Nienawistną ósemkę", "DJango", "Barry'ego Lyndona" i jeszcze wiele innych tytułów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nic dodać nic ująć. Świetnie dobrane filmy.
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  3. Pod częścią i ja się podpisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ,,Wołyń'' oglądałam i czy mnie wbił w fotel? Tego raczej powiedzieć nie mogę. Po sensie z tatą wyszliśmy z grymasami, bo zarówno mi jak i jemu się nie podobało. Fabularnie wiele rzeczy mi nie pasowało, no i przede wszystkim nie jestem przyzwyczajona do tak ostrych cięć. Pozdrawiam!

    WIELOPASJA

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałem o większości, żadnego nie oglądałem, a chrapkę mam tylko na "Amelię"... Mimo, że mam ferie to może jednak obejrzę ją w weekend.
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam "Incepcję" — uwielbiam. "Pianistę" również, to naprawdę dobry film :) Adrien Brody podobno tak wczuł się w rolę, że dostał depresji :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Harry Potter - zdecydowanie
    Z twojej listy z czystym sumieniem oglądałam tylko Pianistę i - wow.
    Jak zostać królem nigdy nie udało mi się skończyć :c

    Pozdrawiam
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń