środa, 30 marca 2016

PODSUMOWANIE MARCA 2016

Kilka dni temu uznałam, że seria takich w miarę krótkich postów informacyjnych, ukazujących się raz na miesiąc, będzie dobrym pomysłem. Z pewnością jesteście ciekawi, jakie zmiany planuję, co zamierzam przeczytać w następnym miesiącu, co się u mnie działo. Te notki są specjalnie dla Was. W komentarzach na dole możecie również pisać propozycje zmian, czy tytuły pozycji, które chcielibyście u mnie zobaczyć. Zaczynamy!;)

 KSIĄŻKI
W tym miesiącu przeczytałam łącznie siedem książek. Mało:( Niestety przytłumiły mnie szkolne obowiązki na początku miesiąca na tyle, iż nie miałam szans sięgnąć po jakąkolwiek pozycję. Książkami, które udało mi się przeczytać, są:

 1. S. Collins "Igrzyska Śmierci"

2. S. Collins " W Pierścieniu Ognia"

3. S. Collins "Kosogłos"

4. D. Terakowska "Samotność Bogów"
(recenzja ukaże się jutro, tj.  31 marca)

5. J.I. Kraszewski "Hrabina Cosel"
 (04 kwietnia)

6. A. Sapkowski "Ostatnie życzenie"
 (07 kwietnia)

7. J. Austen "Emma"
(11 kwietnia)

Kwiecień zaowocuje na pewno nieco większą ilością przeczytanych książek, ponieważ planuję przeczytać osiem książek (mam nadzieję, że dam radę;D). Te tytuły to:
1. Jane Austen "Rozważna i romantyczna"
2. Emily Bronte "Wichrowe wzgórza"
3. Sara Gulland "Kochanka Słońca"
4. Margaret Mitchell "Przeminęło z wiatrem"
5. Jane Austen "Mansfield Park"
6. Maurice Duron "Królowie przeklęci" tom 1
7. Andrzej Sapkowski "Miecz przeznaczenia"
8. Oliver Bowden "Tajemna Krucjata"
Jak widać, miesiąc będzie obfitował w klasykę. Od dawna planowałam do niej wrócić i przypomnieć sobie najważniejsze powieści. Postanowiłam zrobić to razem z Wami:)

W marcu kupiłam trzy książki. Jakie? Dowiecie się z BOOK HAUL, który ukaże się niebawem:)


ZMIANY
Planuję co nieco zmian na blogu. Czytałam, że w recenzjach bardzo ważne są podstawowe informacje o wydaniu książki, którą recenzuję. Dlatego od tego momentu pod każdym tego typu wpisem będą dodawane mini metryczki z takowym info. 

Chciałabym stworzyć też specjalną serię wpisów z recenzjami niektórych książkowych adaptacji pojawiających się w kinie. Nie wiem jeszcze kiedy ruszy owy cykl, ale mam nadzieję, że niebawem.

Dostałam niedawno nominację do jednego z TAGów, więc i one zaczną się pojawiać.


Podoba Wam się tego rodzaju informacyjny wpis? Macie jakieś propozycje dotyczące bloga? Może coś powinnam zmienić? Zapraszam do dyskusji w komentarzach:)
Pozdrawiam,
A.
 
 

17 komentarzy:

  1. Też mam do przeczytania "Wichrowe Wzgórza" ;)
    Poczekam, aż zrecenzujesz, a potem ja się wezmę za tę książkę! I porównam nasze recenzje! <3
    http://piszeczytamgotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To za jakiś czas:) ale dam znać bliżej terminu:)

      Usuń
  2. Ooo, bardzo fajne podsumowanie; trylogia Igrzysk Śmierci, Emma... <3 No i w planach klasyki Wichrowe Wzgórza i ponownie Austen - jestem zachwycona Twoim gustem! :D Rozsiadam się tu wygodnie u Ciebie, coś czuję, że będzie ciekawie :))

    Pozdrawiam serdecznie! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miły komentarz:) ja u ciebie również zostaję na długo:)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie podsumowania! A cykl recenzji filmów może okazać się bardzo ciekawy :) Pozdrawiam Pośredniczka

    OdpowiedzUsuń
  4. Oo jak przeczytasz Królów przeklętych będę miała z kim o nich podyskutować też zamierzam to przeczytać w tym miesiącu. :), a jak dla mnie to 7 to dobry wynik :D Trzymam kciuki za ciebie w kwietniu ;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  5. W prawdzie nie bardzo to moje klimaty autorskie, ale będę śledzić Twoje posty :)
    Blog jest cudowny i widzę, że nadchodzą zmiany :) Trzymam kciuki i pozdrawiam!

    http://miedzywymiarowefetysze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz:)

      Usuń
    2. Drobiazg :)

      Nominuję Cię do Liebster Blog Award <3 :D
      http://miedzywymiarowefetysze.blogspot.com/2016/04/1-liebster-blog-award.html

      Pozdrawiam,
      Franciszka Jones

      Usuń
  6. 7 książek to nie taki tragiczny wynik w porównaniu z tymi co przeczytali jedną książkę, albo wcale ;)
    U mnie miesiąc był obfity - aż sama się dziwię, że przeczytałam tyle książek ;) Zapraszam na podsumowanie, które pojawi się jutro, a właściwie już dzisiaj tylko za dnia ;)
    Pozdrawiam,

    czytaninka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. 7 książek to dobry wynik! Gratuluję :D Czekam z niecierpliwością na Book Haul i cykl recenzji adaptacji :)
    Pozdrawiam,
    Jessie
    http://lifting-pages.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję takiego wyniku przeczytanych książek! Zazdroszczę ilości wolnego czasu, który Ci na to pozwala :)
    Obserwuję :)
    http://timeofbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Dlaczego uważasz, że siedem książek to mało? Nie liczy się przecież ilość, nie chodzi o to, żeby czytać na wyścigi, tylko czerpać przyjemność z czytania :) Nie zapominaj o tym! :)
    Ja przeczytałam jedną książkę i nie jestem z tego powodu załamana, wiem, że na więcej nie mam czasu ;)

    Faktycznie w kwietniu będzie dominowała klasyka, ja nigdy jakoś po nią nie sięgałam, jednak chciałabym się zapoznać z "Dumą i uprzedzeniem", żeby choć trochę mieć pojęcie o twórczości pani Austen.
    Jestem bardzo ciekawa, jakie to książki przybyły do Ciebie w marcu, więc z niecierpliwością wyczekuję book haulu.
    Metryczki z informacjami o wydaniu książki rzeczywiście bywają przydatne, sama takowe stosuję i jak czytam czyjąś recenzję to też często na nie zerkam, chociażby, żeby zobaczyć kto przetłumaczył książkę czy jakie wydawnictwo ją wydało albo ile ma stron.

    Jeśli chodzi o to, co powinnaś zmienić to nie zmieniaj nic :) To Twój blog i najważniejsze by Tobie się podobał. Czyta się go przyjemnie, przejrzałam Twoje poprzednie posty i niczego im nie brakuje :) Dopiero zaczynasz, więc z czasem wyrobisz sobie swój styl blogowania i najważniejsze, żebyś nie ulegała jakimś schematom, tylko pisała tak jak chcesz. To jest Twój blog i dobrze by było, gdyby właśnie takim pozostał, a nie upodabniał się do innych.

    Cieszę się, że dołączyłaś do blogosfery i mam nadzieję, że będziesz czerpała radość z pisania. Ja z Tobą zostanę na dłużej i chętnie będę oglądać Twoje postępy :) Sama niedawno zaczynałam :)
    Pozdrawiam i zapraszam też do mnie :)
    Z perspektywy czytelnika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak rzeczowy komentarz:) bardzo mi miło i już zaglądam:)

      Usuń
  10. Jestem tak otoczona książkami, że nawet nie mam czasu na takie podsumowania, ale uwielbiam je czytać u innych, daje to możliwość prześledzenia czytanej literatury, przypomnienia sobie o wielu tytułach, zerknięcia na nowości. :) Może i ja w końcu powinnam coś w tym stylu zadziałać? Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Siedem książek to bardzo ładny wynik, nie ma co narzekać. :) Zazdroszczę każdemu, kto dopiero poznaje "Wiedźmina". Gdyby można było wymazać z pamięci jakąś serię po to, by móc ją przeczytać zupełnie na nowo, zrobiłabym to bez wahania. Cudowna saga. :)
    Jeśli szukasz porad, co blog książkowy powinien mieć, polecam Ci rady, jakie na blogu recenzje Ami zamieściła Dominika, w cyklu zatytułowanym "Blog ksiązkowy w praktyce". Są bardzo pomocne: http://recenzjeami.blogspot.com/p/inne-posty.html

    OdpowiedzUsuń